• Vltava s lodí - pronájem lodí
  • Vltava s lodí - pronájem lodí
  • Vltava s lodí - pronájem lodí
  • Vltava s lodí - pronájem lodí
  • Vltava s lodí - pronájem lodí
Novinky
2.6.2017
Úmyslné porušování smluvních podmínek při pronájmu plavidel

Plavební sezóna 2017 přinesla, k naší veliké lítosti, "módu" úmyslného porušování smluvních podmínek platných při pronájmu rekreačních plavidel z půjčovny Praha Holešovice

>>
29.5.2017
Letní kurzy Lodní školy

Všem zájemcům o dovolenou s lodí, říční turistiku a plavbu nabízíme oblíbené kapitánské kurzy Vůdců malých plavidel (VMP) i o letních prázdninách.

>>
24.5.2017
Loď Erik Pegasus prodána

Koncem května jsme se rozloučili s lodí Erik Pegasus, která působila v barvách naší společnosti od roku 2010...

>>
Rychlý kontakt
SP Praha s.r.o, komplexní lodní služby
Komunardů 43
Praha, 170 00


+420 281932666, +420 281930708
Rezervace

Konkrétní návrhy plavebních tras rekreačních lodí a hausbótů

    Uvolníte lana, pohnete rychlostní pákou vpřed, za lodí se zčeří voda a příď se zakousne do prvních vltavských vlnek. Teoreticky máte k dispozici 300 km vodních cest, avšak to by vyžadovalo při týdenním pronájmu jezdit 14 hodin denně, což asi není tím pravým, co by si člověk od dovolená s lodí sliboval. Dovolená na vodě je hlavně o poklidu, poznávání, dobrém jídle a pití, vodních radovánkách a celkové relaxaci. Dovolujeme si Vám proto předložit konkrétní návrhy plavebních tras včetně tipů na zajímavé zastávky. Věříme, že budou pro Vaše plánování cesty přínosnou inspirací.

 Viking 1000 v plné jízdě

 

Víkendová plavba z Prahy Holešovic na Slapy

Převzetí lodě: pátek podvečer

pátek: převzetí lodě, zaškolení, cvičná plavba, "zabydlení" se na lodi.

sobota: vyplutí v dřívějších hodinách (7-8 h) tak, abyste centrem Prahy projeli mezi osmou až desátou hodinou, tzn. v době povolené bezprůkazové plavby. Dříve než vyjede většina lodí s výletníky. BudCentrum Prahy doporučujeme proplouvat v dopoledních hodináchete si tak moci v pohodě vychutnat výhledy na Pražský hrad, Rudolfinum, Karlův most, Národní divadlo, Tančící dům či Vyšehrad. Bezprůkazové vedení plavidel mezi PK Praha Štvanice a PK Praha Smíchov je možné pouze v době od 7 do 11 hodin! Podplutím Barrandovského mostu již budete pomalu opouštět Prahu. Plavební komora Modřany je toho dne pro vás třetí plavební komorou a současně poslední pražskou. Následuje soutok s Berounkou a pomalu se blížíte ke Zbraslavi. Ve Vraném nad Vltavou minete přívoz plující na horním vodiči.

Po minutí přívozu a levotočivé zatáčce se přiblížíte k hrázi nádrže Vrané. Přehradu překonáte zdymadlem, jehož výška více než 10m budí sice značný respekt, ale není rozhodně nejvyšším převýšením, které vás ve zdymadlech na této trase čeká. Proplutí věnujte zvýšenou pozornost, vázacích prvků ve zdymadle není nijak mnoho a vliv proudů při napouštění vyžaduje pečlivé držení plavidla. Přehrada Vrané byla postavena v letech 1930-1936 jako první část vltavské kaskády. Délka vzdutí činí 13 km - vlastně až k Štěchovické přehradě. V Měchenicích doporučujeme nocovat v maríně Fregata. Pohodové stání a špičková restaurace, co více si přát. Při plavbě dále proti proudu minete soutok se Sázavou, pozor na ostrov Svatého Kiliána, levé rameno (tedy z vašeho pohledu pravé) je velmi mělké, rameno po pravé straně ostrova prochází pod skalnatým břehem a je hlubší, tudy vede lodní trasa (při plavbě z Prahy tedy vlevo - sledujte značení). Na jihu ostrova se nacházejí zbytky středověkého kláštera sv. Jana Křtitele. Na noc doporučujeme návrat do Fregaty v Měchenicích.

Pokud byste měli chuť na vycházku, nabízí se vrch Ďábel, který bývá označován jako geometrický střed Čech.

K návštěvě láká: zámek Zbraslav - původně cisterciácký klášter založil v roce 1292 Václav II. V gotickém klášterním chrámu bylo umístěno pohřebiště přemyslovské dynastie. V 18. století byl klášter přestavěn podle návrhů Jana Blažeje Santiniho-Aichla. Později koupil bývalý klášterní velkostatek průmyslník Cyril Bartoň z Dobenína a přebudoval jej v obytný zámek.

neděle: pokračujete proti proudu, před vámi je poslední, štěchovická plavební komora, která je svou výškou více než dvacet PK Vrané nad Vltavoumetrů opravdovým unikátem. Při napouštění komory vznikají víry, proto je nutno loď řádně stabilizovat. K tomuto účelu výborně slouží pohyblivé plováky, které se zvedají zároveň s vodou. Po překonání tohoto zdymadla přichází nejkrásnější a nejromantičtější úsek – údolí Ztracenky a Svatojánských proudů. K těmto neodmyslitelně patří písně starých trampů. Na břehu Svatojánských proudů byla v roce 1722 umístěna socha sv. Jana Nepomuckého, patrona vorařů a plavců. Když byl původní hluboký kaňon pohřben vodami Štěchovické přehrady, byla tato socha přemístěna pod Slapskou přehradu. Vrcholovým bodem plavby je přístaviště Nové Třebenice pod Slapskou přehradou. Pozor na značné a rychlé změny výšky vodní hladiny pod hrází. Slapská přehrada je šestou největší přehradou v České republice, její hráz s výškou 58m není bohužel pro většinu obytných lodí překonatelná. Chybí zde zdymadlo či lodní výtah, který však existuje alespoň v plánech. Pouze lehčí a rozměrově menší lodě (typ Viking 800) může využít přepravy, kterou zajišťuje Povodí Vltavy traktorem se speciálním vlekem. Ten sveze loď po silnici a cestovatelé tak mohou s lodí pokračovat dále po Slapské přehradě směrem na jih.

Vracíte se do Prahy, nocleh doporučujeme v Modřanech u Portu 62 nebo v přístavišti Podolí: km 56, pravý břeh, vodní oddíl Tatran pod Vyšehradem.

K návštěvě láká: naučná stezka Vystěhované Hradištko (8,5 km dlouhý okruh ze Štěchovic), Návštěvníky seznamuje s historií násilného vystěhování obce Hradištko za druhé světové války a budování vojenského cvičiště zbraní SS, přiblíží hrůzy života v koncentračním táboře a připomene osudy několika vězňů. Jedním z témat je i vyzvednutí archivu K. H. Franka v únoru 1946 Američany. Závěr stezky je věnován událostem na samém konci války a poválečné obnově obce.

Dalším typem na pěší vycházku (pro část posádky, ta zbylá musí plout s lodí…) může být naučná stezka Svatojánské proudy, která skalnaté údolí Štěchovické přehrady umožňuje spatřit z jiné perspektivy.

pondělí: Smíchovskou komorou v ranních hodinách proplujete zcela bez problémů (7 - 7:30 h), stejně tak i celé centrum. Od cíle v přístavu Holešovice vás již dělí pouze plavební komora Štvanice a nic nebrání tomu, aby ve stanovených 9h byla loď vrácena.

 Centrum Prahy je pověstné velice hustým lodním provozem

 

Minitýden aneb z Prahy Holešovic na soutok Vltavy a Labe do Mělníka

Převzetí lodě: pondělí podvečer

pondělí: převzetí lodě, zaškolení, cvičná plavba, "zabydlení" se na lodi.

úterý: vyplutí trojským kanálem, ještě před zdymadlem Podbaba uvidíme na kopci vlevo zříceninu Baba. Stavba stojí na okraji ostrohu nad skalami a její zajímavostí je fakt, že byla postavena v 19. století jako umělá zřícenina v duchu tehdy módního romantismu s účelem vytvoření nového výletního cíle pro Pražany. Od zříceniny Baba je vidět pražské panorama: Císařský ostrov, Trója, zoo, Bohnice, Bubeneč, Hradčany, Petřín... Skály po levé i pravé straně vás budou doprovázet až do cíle dnešní etapy, kterou je marína Vltava v Nelahozevesi.

Zámek Nelahozeves

K návštěvě láká: zámek Nelahozeves, nádherná renesanční stavba v blízkosti přístavu. Mezi jeho největší lákadla patří velice cenná sbírka obrazů a uměleckých řemesel. V interiérech návštěvníci uvidí krásný nábytek, velké množství církevních předmětů, vzácné sklo, keramiku, porcelán, hudební nástroje a cennosti z drahých kovů. Nedaleký rodný dům skladatele Antonína Dvořáka si zaslouží nemenší pozornost. Dozvíte se zde mnoho o životě a díle skladatele, důraz je kladen na dobu jeho dětství a mládí, které strávil v Nelahozevsi. Památník byl zpřístupněn veřejnosti roku 1951 a je rovněž v samé blízkosti přístavu. Roku 1997 proběhla rekonstrukce druhé budovy Památníku (bývalého krámu) do podoby odpovídající době skladatelova života. 

středa: po proplavení komorou Miřejovice plujeme stále po proudu až do Vraňan, kde vlevo opustíme koryto řeky a vplujeme do laterálního, tzv. Hořínského Vjezd do hořínského plavebního kanáluplavebního kanálu, který byl vybudován v letech 1902 - 1905 a je dlouhý 10 km. Technickou zajímavostí je určitě fakt, že až do roku 1986 bylo možné při dostatečné hladině vody proplout s malým plavidlem dnes již zrušeným zdymadlem Vraňany a pokračovat vlastním korytem řeky. Plavba kanálem je velice poklidná, neboť zde není žádný proud. V Lužci nad Vltavou (km 3,5) je možné u pravého břehu v rozšířeném místě před železničním mostem přistát. Po opuštění Lužce pokračuje plavba kanálem až ke zdymadlu Hořín, které je technickou památkou. Za zastávku stojí rovněž zoopark v Zelčíně. Malé i velké nadchne svérázná zologická zahrada i možnost vynikajícího občerstvení. Po dalším kilometru plavby už vidíme majestátný mělnický zámek a po cca 2 km vlouváme do Labe. Návrat do Nelahozevse. Před samotným koncem plavebního kanálu ve Vraňanech po pravé straně možnost uvázání - těsně před stáním vyhrazeným pro Povodí Vltavy s.p. K občerstvení posádky je možné využít restauraci Old Kent se skvělým svijanským pivem (kapitán má smůlu).  

K návštěvě láká:  město Mělník (zámek, historické centrum, vinařství), zoopark Zelčín…

čtvrtek  vyrážíme proti proudu zpět ku Praze, po cca 40 minutách plavby po levé straně zřícenina Chvatěruby. V těchto místech se nachází pověstná plavební úžina, která díky stavebním pracím ukončených v roce 2012 již není problémem komplikujícím plavbu. Po překonání plavební komory Dolánky vidíme Libčice nad Vltavou, možnost úvázání po pravé straně před přívozem, možná prohlídka městečka. V plavební mapě zmiňovaná restaurace U přívozu je již více let mimo provoz. Při další plavbě proti proudu stále více a více svírá řeku majestátné údolí, po levé straně si povšimněte Řeže a Ústavu jaderného výzkumu. V Řeži možnost zastavení  a následný pěší výstup na historicky významný Levý Hradec s překrásným výhledem na vltavské údolí. Jedná se o místo, kde byl postaven první křesťanský kostel v Čechách - založen přemyslovským knížetem Bořivojem v 9. století. Cesta na Levý Hradec je velice pěkná, jde se po značené turistické stezce a výstup není nijak zvlášť fyzicky náročný.  Další možnost vývazu je např. po překonání plavební komory Roztoky přímo v Roztokách (ostrov Tajvan objet dle značení vlevo), městečka ležícího u ústí Únětického potoka nebo u stánku s občerstvením těsně nad ostrovem na pravém břehu (při plavbě do Prahy vlevo). Zde je k dispozici i známá pravobřežní cyklo a in-line stezka. V Roztokách naleznete kromě zámku a Středočeského muzea rovněž několik dobrých restaurací.

K návštěvě láká: Levý Hradec, místo, které můžeme bez váhání označit za první ohnisko křesťanství v Čechách a také první mocenské centrum přemyslovského státu. Zámek Roztoky s expozicí Středočeského muzea

pátek: pokračování plavby proti proudu opět již známými místy, po několika kilometrech vjíždíte do Prahy - za km 42,5 vjezd do plavebního kanálu (řeka vlevo je nesplavná). Po překonání plavební komory Podbaba mineme vlevo přístaviště osobních lodí ZOO (zde se nelze uvázat, konečná stanice pravidelných linkových lodí). Rozšířené místo v bezprostřední blízkosti mola osobní dopravy (2,4 - 2,3 km plavebního kanálu) nepoužívejte - slouží k otáčení linkových lodí. Nad trojským jezem se cesty kanálu a řeky opět spojí, řeka se rozšíří a vplouváme do domovských Holešovic, odevzdání lodě v 9 hodin.

 

 Viking 1000 v Trojském plavebním kanálu